Poradnik użytkownika:
Możliwości nawet najprostszych systemów alarmowych są
na tyle rozbudowane, ze często warto samemu przeczytać dokładnie instrukcje
użytkownika i zapytać instalatora o potrzebne funkcje, jeśli o tym nie
wspomniał ( nie dotyczy Naszej firmy, my proponujemy wszelkie rozwiązania;))
Użytkowanie systemu alarmowego, na co dzień w miejscu zamieszkania nie
jest wcale takie uciążliwe jak może się wydawać. Współczesne systemy alarmowe
zostały zaprojektowane tak, aby w jak najmniejszym stopniu dawać znać
o sobie.
Decydując się na montaż alarmu, należy pamiętać, ze jego posiadanie nie
gwarantuje uniknięcia włamania lub innych zdarzeń, których wystąpienie
ma ograniczyć system alarmowy. Elektroniczna ochrona obiektu ma na celu
informowanie o zaistniałych zdarzeniach takich jak napad i włamanie. Wiadomo
jest, ze potencjalny złodziej widząc alarm zdaje sobie sprawę z tego,
ze jego obecność zostanie natychmiast zarejestrowana i przekazana do właściciela
lub ochrony, co w znaczny sposób ogranicza pole działania takiego osobnika.
Testowanie alarmu.
Sprawność działania systemu alarmowego gwarantuje regularne jego testowanie
przez symulacje włamania, czyli na przykład załączenie czuwania podczas
obecności użytkowników w domu, lub wejście do obiektu nie wyłączając czuwania.
Są to metody, jakie może wykorzystać użytkownik, gdyż serwisant winien
sprawdzić znacznie dokładniej cały system.
Korzystając z urządzeń radiowych( sterownie pilotem) należy
pamiętać, ze niezależnie od nas, mogą wystąpić zewnętrzne zakłócenia,
uniemożliwiające poprawna prace takiego sprzętu. Zakłócenia takie są często
ciężkie do zlokalizowania, lub wręcz niemożliwe, albo też z innych względów
nie da się ich wyeliminować.
Nie jest to wina instalatora, ( jeśli instalując sprzęt stosował się do
zaleceń producenta) i często producenta takiego urządzenia, gdyż nawet
urządzenia atestowane, spełniające wszelkie normy, nie są stanie pracować,
jeśli warunki są ekstremalne biorąc pod uwagę zakłócenia.
Fałszywe alarmy.
Jeśli zdarzyło się wystąpienie fałszywego alarmu, tzn. po oględzinach
nie stwierdzono włamania, należy przed wezwaniem serwisu sprawdzić, czy
w obiekcie nie znajdowały się jakieś zwierzęta, czy nie zostały otwarte
okna, mogące wywołać przeciąg i w konsekwencji alarm. Fałszywy alarm może
zostać wywołany z winy sprzętu, co może stwierdzić serwisant, najczęściej
jednak po przynajmniej dwóch alarmach, jeśli centrala nie wykazuje awarii,
lub nie ma widocznych przyczyn wystąpienia alarmu.
Podział na strefy.
W większości systemów, zależnie od typu centrali istnieje możliwość podziału
na strefy czuwania, czyli oddzielne podsystemy. Umożliwia to załączenie
czuwania garażu podczas obecności lokatorów w domu, lub załączenie czuwania
parteru na noc, jeśli sypialnie SA na piętrze. Całość obsługiwana jest
( np. czuwanie całego domu, samego garażu, lub samego parteru itp.) z
tych samych manipulatorów.
System pokazuje AWARIĘ, co zrobić?
Należy korzystając z instrukcji użytkownika( jeśli alarm
to umożliwia) sprawdzić jakiego typu jest usterka, gdyż pewne awarie są
możliwe do usunięcia przez użytkownika i nie wymagają interwencji serwisu,
co w przypadku wezwania serwisanta- zależnie od umowy z firmą serwisową
może zostać potraktowane jako obowiązek użytkownika i obciążone opłata
za interwencje. W przypadku braku możliwości usunięcia usterki we własnym
zakresie należy niezwłocznie zawiadomić serwis.
|