Poradnik użytkownika:

Możliwości nawet najprostszych systemów alarmowych są na tyle rozbudowane, ze często warto samemu przeczytać dokładnie instrukcje użytkownika i zapytać instalatora o potrzebne funkcje, jeśli o tym nie wspomniał ( nie dotyczy Naszej firmy, my proponujemy wszelkie rozwiązania;))
Użytkowanie systemu alarmowego, na co dzień w miejscu zamieszkania nie jest wcale takie uciążliwe jak może się wydawać. Współczesne systemy alarmowe zostały zaprojektowane tak, aby w jak najmniejszym stopniu dawać znać o sobie.
Decydując się na montaż alarmu, należy pamiętać, ze jego posiadanie nie gwarantuje uniknięcia włamania lub innych zdarzeń, których wystąpienie ma ograniczyć system alarmowy. Elektroniczna ochrona obiektu ma na celu informowanie o zaistniałych zdarzeniach takich jak napad i włamanie. Wiadomo jest, ze potencjalny złodziej widząc alarm zdaje sobie sprawę z tego, ze jego obecność zostanie natychmiast zarejestrowana i przekazana do właściciela lub ochrony, co w znaczny sposób ogranicza pole działania takiego osobnika.
Testowanie alarmu.
Sprawność działania systemu alarmowego gwarantuje regularne jego testowanie przez symulacje włamania, czyli na przykład załączenie czuwania podczas obecności użytkowników w domu, lub wejście do obiektu nie wyłączając czuwania. Są to metody, jakie może wykorzystać użytkownik, gdyż serwisant winien sprawdzić znacznie dokładniej cały system.

Korzystając z urządzeń radiowych( sterownie pilotem) należy pamiętać, ze niezależnie od nas, mogą wystąpić zewnętrzne zakłócenia, uniemożliwiające poprawna prace takiego sprzętu. Zakłócenia takie są często ciężkie do zlokalizowania, lub wręcz niemożliwe, albo też z innych względów nie da się ich wyeliminować.
Nie jest to wina instalatora, ( jeśli instalując sprzęt stosował się do zaleceń producenta) i często producenta takiego urządzenia, gdyż nawet urządzenia atestowane, spełniające wszelkie normy, nie są stanie pracować, jeśli warunki są ekstremalne biorąc pod uwagę zakłócenia.

Fałszywe alarmy.
Jeśli zdarzyło się wystąpienie fałszywego alarmu, tzn. po oględzinach nie stwierdzono włamania, należy przed wezwaniem serwisu sprawdzić, czy w obiekcie nie znajdowały się jakieś zwierzęta, czy nie zostały otwarte okna, mogące wywołać przeciąg i w konsekwencji alarm. Fałszywy alarm może zostać wywołany z winy sprzętu, co może stwierdzić serwisant, najczęściej jednak po przynajmniej dwóch alarmach, jeśli centrala nie wykazuje awarii, lub nie ma widocznych przyczyn wystąpienia alarmu.

Podział na strefy.
W większości systemów, zależnie od typu centrali istnieje możliwość podziału na strefy czuwania, czyli oddzielne podsystemy. Umożliwia to załączenie czuwania garażu podczas obecności lokatorów w domu, lub załączenie czuwania parteru na noc, jeśli sypialnie SA na piętrze. Całość obsługiwana jest ( np. czuwanie całego domu, samego garażu, lub samego parteru itp.) z tych samych manipulatorów.

System pokazuje AWARIĘ, co zrobić?

Należy korzystając z instrukcji użytkownika( jeśli alarm to umożliwia) sprawdzić jakiego typu jest usterka, gdyż pewne awarie są możliwe do usunięcia przez użytkownika i nie wymagają interwencji serwisu, co w przypadku wezwania serwisanta- zależnie od umowy z firmą serwisową może zostać potraktowane jako obowiązek użytkownika i obciążone opłata za interwencje. W przypadku braku możliwości usunięcia usterki we własnym zakresie należy niezwłocznie zawiadomić serwis.

 


[strona główna] [firma] [oferta] [serwis] [alarmy] [programy] [centrale telefoniczne] [urządzenia radiowe] [alarmy bezprzewodowe] [poradnik użytkownika] [ochrona przeciwpożarowa] [kontrola dostępu] [sieci komputerowe] [telewizja przemysłowa]